11.3 C
Brno
Úterý, 1 dubna, 2025
Rady a TipyPropagační předměty a guerrilla marketing: Jak to funguje?

Propagační předměty a guerrilla marketing: Jak to funguje?

-

- Reklama -spot_img

Guerrilla marketing může být velmi účinnou marketingovou strategií. Co obnáší a jakým způsobem do něj začlenit propagační předměty?

Co je guerrilla marketing

Guerrilla marketing je nekonvenční marketingovou aktivitou, která si klade za cíl upoutat v maximální možné míře pozornost. To je cílem samozřejmě jakékoli formy propagace. Rozdíl oproti běžnému marketingu však tkví hlavně v tom, že ten guerrillový tak činí za užití omezeného rozpočtu. Vůbec poprvé se jeho zásady zformovaly v 80. letech.

K hlavním výhodám této formy reklamy patří podle odborníků zejména jednoduchost, využití práce s psychologií a schopnost na sebe poutat sekundární publicitu. Guerrilla marketing „probouzí“ nejen samotné příjemce, ale i média. Hodí se i tam, kde jiné formy propagace nezabírají. Často se s ním setkáte ve veřejném prostoru a prakticky mu tak nelze uniknout.

V dřívějších dobách šlo o doménu hlavně malých podniků. Ty totiž z pochopitelných důvodů nemohou na vlastní promo vyčlenit tak vysoký rozpočet. Časem se guerrillový marketing však etabloval i jako forma zviditelnění i známých a velkých značek. A to i v Česku. Jedním z nejlepších příkladů jsou sobí parůžky, které mobilní operátor Vodafone nasadil na reklamní nosiče ostatních operátorů. Sobí kampaň se líbila a doznala masivního sdílení mezi běžnými spotřebiteli.

Jak zapojit reklamní předměty do guerrila marketingu

A stejným způsobem se dají využití i reklamní předměty. Vydejte se na tematickou akci, jichž se zejména v létě pod širým nebem prodává dost a nabídněte lidem produkt zdarma. A to přímo ten s vlastním logem nebo názvem firmy. Případně stánek postavte na rušném veřejném místě, klidně rovnou na ulici (takzvaný pop-up event). Pokud si troufáte, do veřejného prostoru můžete též umístit uměleckou instalaci související s vaší značkou. Buďte kreativní.

Můžete se také stát přímo obchodním partnerem a akci sponzorovat, ať se jedná o sportovní turnaj nebo třeba o dobročinný podnik pro místní psí útulek. Pakliže se nebojíte udělat kolem své značky patřičný rozruch, jednoduše například můžete uspořádat na veřejnosti zábavnou soutěž nebo avizujte snahu o překonání rekordu. Čím bláznivější podnik to bude, tím lépe.

Už víte, jak s reklamními předměty v rámci guerrilla marketingu zacházet, ale stále nevíte, které si ze širokého sortimentu vybrat? Díky UniMark si jednoduše svou volbu ujasníte.

Nejnovější články

Pánský striptýz v podání nejlepších striptérů

Pánský striptýz je forma zábavy, která se stále více stává součástí moderních oslav a událostí. Tento druh show představuje...

Srovnávače pojištění jako nástroje pro úsporu času i peněz

V dnešní době je stále obtížnější najít to nejlepší pojištění, které by splňovalo všechny naše potřeby a zároveň bylo...

Obyvatelé panelových domů na Kladně zvažují změnu zdroje vytápění kvůli nejistotě centrálních dodávek tepla

Kladenští obyvatelé neprožili úplně klidnou zimu. Může za to spor soukromého poskytovatele tepla, který je majitelem Teplárny Kladno a...

Vsaďte na reklamní polep na auto, který bude pracovat za vás

Jedním z efektivních způsobů propagace firmy je reklama na autě. Její klíčovou výhodou je nepřetržitá viditelnost – působí 24...
- Advertisement -spot_img

Co ovlivňuje cenu nemovitosti? Důležité faktory, které byste měli znát

Plánujete prodat svou nemovitost a chcete z ní získat co nejvíce? Stanovení správné prodejní ceny je klíčovým krokem, který může...

Půjčka pro živnostníky otevírá dveře také nováčkům

Rychlá dohoda, která je spojená s krátkou smlouvou a nevyžaduje ani žádné osobní schůzky? Jistě, v dnešním světě je to opravdu...

Mohlo by Vás zajímat

Pánský striptýz v podání nejlepších striptérů

Pánský striptýz je forma zábavy, která se stále více...

Srovnávače pojištění jako nástroje pro úsporu času i peněz

V dnešní době je stále obtížnější najít to nejlepší...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Mohlo by se vám líbitZajímavé čtení
Redakce doporučuje