Guerrilla marketing může být velmi účinnou marketingovou strategií. Co obnáší a jakým způsobem do něj začlenit propagační předměty?
Co je guerrilla marketing
Guerrilla marketing je nekonvenční marketingovou aktivitou, která si klade za cíl upoutat v maximální možné míře pozornost. To je cílem samozřejmě jakékoli formy propagace. Rozdíl oproti běžnému marketingu však tkví hlavně v tom, že ten guerrillový tak činí za užití omezeného rozpočtu. Vůbec poprvé se jeho zásady zformovaly v 80. letech.
K hlavním výhodám této formy reklamy patří podle odborníků zejména jednoduchost, využití práce s psychologií a schopnost na sebe poutat sekundární publicitu. Guerrilla marketing „probouzí“ nejen samotné příjemce, ale i média. Hodí se i tam, kde jiné formy propagace nezabírají. Často se s ním setkáte ve veřejném prostoru a prakticky mu tak nelze uniknout.

V dřívějších dobách šlo o doménu hlavně malých podniků. Ty totiž z pochopitelných důvodů nemohou na vlastní promo vyčlenit tak vysoký rozpočet. Časem se guerrillový marketing však etabloval i jako forma zviditelnění i známých a velkých značek. A to i v Česku. Jedním z nejlepších příkladů jsou sobí parůžky, které mobilní operátor Vodafone nasadil na reklamní nosiče ostatních operátorů. Sobí kampaň se líbila a doznala masivního sdílení mezi běžnými spotřebiteli.
Jak zapojit reklamní předměty do guerrila marketingu
A stejným způsobem se dají využití i reklamní předměty. Vydejte se na tematickou akci, jichž se zejména v létě pod širým nebem prodává dost a nabídněte lidem produkt zdarma. A to přímo ten s vlastním logem nebo názvem firmy. Případně stánek postavte na rušném veřejném místě, klidně rovnou na ulici (takzvaný pop-up event). Pokud si troufáte, do veřejného prostoru můžete též umístit uměleckou instalaci související s vaší značkou. Buďte kreativní.
Můžete se také stát přímo obchodním partnerem a akci sponzorovat, ať se jedná o sportovní turnaj nebo třeba o dobročinný podnik pro místní psí útulek. Pakliže se nebojíte udělat kolem své značky patřičný rozruch, jednoduše například můžete uspořádat na veřejnosti zábavnou soutěž nebo avizujte snahu o překonání rekordu. Čím bláznivější podnik to bude, tím lépe.
Už víte, jak s reklamními předměty v rámci guerrilla marketingu zacházet, ale stále nevíte, které si ze širokého sortimentu vybrat? Díky UniMark si jednoduše svou volbu ujasníte.