Když se někdo hlásí o nějakou konkrétní práci nebo naopak si hledá službu, kterou bude využívat, pozornost se strhává jedním směrem, a to směrem firemních zkušeností a hodnocení firem. Právě reference jsou totiž tím, co o společnosti napoví nejvíce. A i když nad nimi řada společností jen laicky mávne rukou, někteří vědí, že reference jsou svatý grál.
Nejen u pohovorů
Reference jsou naprostým základem. A to nezávisle na tom, jestli zrovna jdete na pohovor nebo se rozhodujete, jestli v rámci BOZP a PO využijete služeb společnosti Extéria nebo dáte přednost jiné, třeba méně kvalifikované.
Kromě toho, že jsou reference jakousi formou motivace, kdy se oceněný snaží udržet onu laťku stejně vysoko, jako ji vlastně položil, svědčí o jeho odbornosti. V nejlepším případě je, když se reference shodují s tím, co o sobě sám kandidát nebo společnost, kterou chceme využít, řekl.
Žádejte o reference vždy a všude
Reference jsou klíčové a zapomínat na ně bychom neměli za žádného případu. Zejména, když si uvědomíme, že je můžeme zakomponovat do naší marketingové strategie. Skutečně skvěle se vyjímají například v reklamách, kde poukazují na vaše silné stránky a potenciálnímu zákazníkovi nedávají příliš mnoho prostoru k tomu, aby se rozmýšlel mezi vámi a konkurencí.
Dáváte mu zkrátka neprůstřelné argumenty k tomu, aby využil vašich služeb bez přílišného přemýšlení.
Ověřování referencí nepodceňujte
I když se některá ze společností bude těšit z velké škály referencí, nezapomínejte na to, že jejich ověřování je nutností. V současné době se na internetu rozmohl jeden nešvar, a sice že jsou reference psány těmi, kteří nemají se společností osobní zkušenost. Jinými slovy se množí neobjektivní reference.