Zahájení oficiálního prodeje modelu Enyaq iV proběhlo 13. května a mladoboleslavská automobilka slavila úspěch. V rámci předprodeje se pro atraktivní elektromobil rozhodlo přes 400 zákazníků a naprostá většina z nich zvolila variantu 80 s větší baterií. Nyní se na vrchol nabídky vydrápala verze Sportline s pohonem všech kol. Co sportovní verze kompaktního crossover SUV nabízí?
Nutno podotknout, že Škoda Enyaq iV 80x se dvěma elektromotory a výkonem 195 kW/425 Nm se na vrcholu nabídky neudrží dlouho. Automobilka chystá ještě výkonnější verzi – Enyaq iV RS s výkonem 225 kW/460 Nm. Ta však momentálně dostupná není, a tak se milovníci svižného svezení musí spokojit s linií Sportline. Ta láká na největší baterii a pohon všech kol.

Od ostatních variant se sportovnější Enyaq liší i vzhledově. Najdete na něm spoustu černě lakovaných prvků a velká kola. Čeho si okem nevšimnete, jsou upravené tlumiče a odpružení na jinak standardně dodávaném sportovním podvozku. Oproti běžným Enyaqům má „sporťák“ také snížené nápravy. Přední o 15 mm, zadní o 10 mm.
Sportline doznal změn i v interiéru. Nově se v něm zabydlely „karbonové“ dekorační lišty a sportovní multifunkční volant. Dynamickou atmosféru pak jistě dotváří sportovní přední sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou.
V základu nechybí adaptivní tempomat s adaptivním vedením v pruhu, Antikolizní asistent, Asistent při jízdě v koloně a Nouzový asistent. Dohromady tvoří systém Asistované jízdy 2.0, který zvládá vedení vozidla v pruhu, následování ostatních vozidel v koloně a spoustu dalších užitečných věcí.

Jak je to s tím výkonem?
Škoda nabízí Enyaq Sportline v několika výkonnostně rozdílných verzích. Nejslabší Enyaq Sportline iV 123 kW je k dostání jen s pohonem zadních kol. Stejně je na tom také prostřední stupeň Enyaq Sportline iV 80 s výkonem 15 kW. Na nejnáročnější elektromobilisty pak čeká Enyaq Sportline iV 80x ve verzi 4×4.
Pokud vás zajímá cena nové Škody Enyaq, podívejte se na webové stránky autorizovaného prodejce auto-poly.cz, kde najdete aktuální ceník.
Zdroj / foto: skoda-storyboard.com.